Skip to content

Blogfest2009: Janno Siimar ja rahvuspapud Twitteris

september 8, 2009

/otseülekanne BlogFest 2009 saalist: vabandagu see nõmedat kirjastiili/

Janno Siimar räägib nüüd, kuidas Twitteri abil müüdi maha mitutuhat paari rahvusmustriga tenniseid. Kõik algab tiimist – ja tiimi ülesanne oli kokku panna strateegia ja see siis hiljem ka ellu viia.

Strateegia oli lihtne – neli inimest panid ühel hommikul Twitterisse ühe lihtsa postituse, samal päeval korjasid selle üles blogijad, kes hakkasid sellest rääkima. Kellelegi ei makstud, kelleltki seda ei palutud – oli väga palju positiivseid kandeid, aga ka väga negatiivseid (ärme osta, teeme klubi Hiina ketside vastu). Aga ka see klubindus aitas teemat edasi arendada.

Kogu see diskussioon läks ka sussiblogisse ja lehele, kus neid ketse müüdi – edasi läksime juba traditsioonilise meedia peale. Üks oli inno-aasta tiim, üks osa oli press ja üks osa oli Skype, kes tegi presidendiga asja ära – Skype boss kinkis presidendile papud ja sealt tuli palju positiivset tagasisidet ka.

Kui rääkida, palju maha aga müüsime: ütleme nii, et 3min pärast saidi avaldamist oli esimene müük, see läks Kanadasse, sellest järgneval 3 nädalal iga 3 min tagant keegi ostis. Müüsime maha mitmeid tuhandeid ja esimene tiraaž oli Eestisse jõudmise ajaks maha müüdud, teine tiraaž oli suurem ja on nüüd ka maha müüdud.

Mis edasi saab? Miks jooksvat hobust maha lasta – sama teemaga uued tooted. See toode on ise oma elu elamas, toode ise, ja tal ei ole vaja uudiskünnist ületada. Ka presidendiproua aitab neid edasi müüa ja vana usaldus on kandunud üle ka lasteketsidele.

Mida õppisime? Õppisime 3 asja, mida teadsime ka enne. Esiteks oluline õppetund, et kui on hea toode, siis seda on lihtne müüa. Papude puhul oli vaja välja tuua toote headus ja blogijad võtsid üles, sest nad arvasid, et see on lahe asi, mida promoda. Teiseks saime teada, et meie enda nelja inimese, kes selle messi twitterisse panid, umbes 200-300 inimese kontakt, sellega suutsime juba müügiedu tekitada – et twitterist tulnud sõnumi vastu on usaldus suur, kui inimene ise on usaldusväärne. Kolmas, et tuleb oma jälgijatega ka tegeleda. Minu soovitus tvittijatega: ole liider, tee tööd oma lugejaskonnaga, sa trügid nende lugejate elutuppa ja seega austa seda aega, mida sa neilt võtad oma messide saatmisega. Kui mess on oluline, siis see jõuab ka oluliste inimesteni.

Nagu Peter ütles – inimesed on need, kes blogivad ja tviterdavad, seega peab see inimene olema austamis- ja usaldamisväärne.

Küsimus saalist: sa ütlesid, et teil oli plaan. Et kas need blogijad, kes heas usus korjasidki, on tegelikult sakkerid või see kukkus nii välja`?
Janno: see oli plaan, mis nii välja kukkus. Kunagi ei saa teada, mis blogijad teevad ja pärisblogijaid ei saa ette ennustada alati. Pärisblogijad on suhteliselt eetilised ja nad teavad, mida teevad, et neile ei saa tegelikult midagi pähe määrida. Neile endale oli see ka huvitav, nii et nad ei saanud suhu.

No comments yet

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: