Skip to content

Näidis: McDonaldsi innovaatiline outdoor aastast 2006

mai 10, 2010
toidubood

Pole absoluutselt oluline, kas ja kui palju sa burgerit sööd või mida arvad McDonaldsist, frantsiisiettevõtlusest või saiakuklite eetilisest kohtlemisest. Fakt on ja faktiks jääb, et kui üks papimaitselisi plärtsakaid tootev kett on põhimõtteliselt suurema osa maailmast oma tahtele allutanud, tuleb põhjuseid nende väga (VÄGA) läbimõeldud turundusest otsida.

Selle killu, et McDonalds esimesena Facebooki personaliseeritud ja geosihitud reklaamivõimalust hakkab kasutama, riputasin mõne päeva eest BestMarketingi Facebooki gruppi üles. Kes sinna ei kuulu, siis saab guugeldades päris palju detaile kätte, näiteks Advertising Age kirjutas sel teemal ja Marketing Pilgrim kommenteeris asja veidi inimlikumas keeles lahti ka.

Teise uue avastusena (OK, tegelikult on see juba aastast 2006, aga ma alles täna leidsin ja kama sheerimise vajadus ajab sügelema) avaldas täna muljet McD väga sheff outdoor. Mis on sheff kohe mitmel moel.

Et esiteks, bränding on seotud praktilise kasuteguriga -> või vähemalt illusiooniga sellest, et tema, reklaamiandja, annab sulle, tarbijale, oma logostatud reklaampinna peal mingi informatiivse väärtusega asja vastu ka. Kommerts on seotud “teabega” ja muudetud sõnum seeläbi massidele palju söödavamaks (sest ei ahista osta-osta-osta loosungitega).

Teiseks, üleelusuuruses logo esitlemise asemel on eelistatud põhirõhk tootepromole panna (minu jaoks alati tervitatav nähtus) – siduda end mitte niivõrd poe välimuse kui seal müüdavaga.

Kolmandaks: näiliselt müügisõnum puuduks justkui täielikult. Sublimaarsed (jeerum, see on nii peen sõna, et sellest saab mu lähiaja uus lemmik!) signaalid aga toimivad väga kenasti. Et kell 6 on paras aega kohvi nõuda ja kell 11 bagelsit…

Neljandaks eristab McD’d keskmisest Eesti suurbrändist aga see, et nad julgevad oma logoga eksperimenteerida ja see ka ‘rahva kasutusse ja käsutusse’ ohverdada -> kes esimese klassi loodusõpetuse tunnis osalenud, see saab abitagi aru, et antud reklaamis on logo “adekvaatses” vormis ju vaid otse alla suundvana, suurema osa ajast aga vähemalt või rohkemal määral välja venitatud (kuni – see nüüd on viiendaks – hakkab vägisi kahvlit meenutama! Jälle üks signaal alateadvusele!).

Ja kuuendaks: no päikesekellad lihtsalt on toredad!

Imetlusväärne on McDonaldsi outdoor aga seda enam, kui sellist eeltööd tehakse hooajalisi reklaami nimel -> aastaaegade vaheldudes nihkuvad varjud ju paigast. Muidugi saab järgmine aasta sama asja uuesti välja panna ja puha, aga… noh, somehow I doubt it.

Pildil klikates näed asja suuremalt ka. Originaalfoto pärinevus jäi tuvastamata – mina pätsasin selle Brentteri reklaamiblogist, tema oli selel Gizmodost virutanud ja no nii see käib…

Lisateavet selle 2006 aasta McDonaldsi kampaania kohta saad:

ps. Hmm, siit meenub – Eestis ei ole ma sel aastal veel ühtegi burgerit söönud. Üks FishMac ei oleks aga üldse paha mõte… ilusamate ilmade tulles ja Tammsaare pargis või Politsei pargis maaskülitades manustatuna…

pps. Seesama jutt ilmus mu personaalses blogis ja sai siia üks ühele kopitud.

One Comment leave one →
  1. august 19, 2014 10:45 p.l.

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though
    you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos
    to your site when you could be giving us something enlightening
    to read?

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: