Skip to content

SEO juhised

juuli 2, 2010

SEO on viimase aja veebiturunduse kuum sõna – peaaegu (aga mitte päris) sama vinge kui “sotsiaalmeedia”. Mistõttu on mu postkasti, telefoni ja varrukanurka poetatud kümneid küsimusi, kõik justkui ühe mütsiga löödud ja põhinemas lootusel, et Kuskil on Miski Trikk, mis Kohe Kõik Imeliseks muudab. Nagu salasõna, secret handshake või, minugipoolest, nagu NoKu uksekaart.

Ainult et – pole. Ja vastus “saab, kõike saab, aga see võtab rämedalt aega ja keegi peab PÄRISELT terve hunniku töötunde sinna panema” ei ole minust just kõige populaarsemat tegelast teinud.

Niisiis, veelkord. SEO’ga ehk enda nähtavaks tegemisega otsimootorites saab igaüks hakkama, vähemalt elementaarsel tasemel. Tuleb punktist A pihta hakata ja esimeses joones likvideerida ära need probleemid, mis lihtsad, arusaadavad ja mille lahendamine kärmelt (loe: odavalt) käib. Kogu tehnilise kammi kallale, platvorme vahetama ja süsteeme ümberstruktureerima tasub minna alles siis, kui sisulise poolega on sotid selged. Äkki polegi vaja, eksole. Sest võib juhtuda, et see Sinu kiirkorras parandustöö on juba kümme korda parem, kui Su konkurentide poolt tehtu.

Niisiis – SEO. Millest ma, nagu arvatagi, luban taas ükskord pikemalt kirjutada, aga seni suunan kõik tüütud tüütajad selliste linkideni:

SEO – päris algusest ja algajale:

  • Igamehe-SEO-audit – Carl jagab OKIA blogis näpunäiteid selle kohta, kuidas agentuuridele maksmise asemel ise oma SEO seisukord ära kaardistada. Väärt lugemine, konkreetsed juhised ja tõesti väga inimkeelses vormingus.
  • Igamehe SEO juhis – Kaupo kirjutab OKIA blogis lihtsatest asjadest, mis su leitavust mõjutavad. Tee-ise-järgi lahendus.
  • Microsofti SEO näpunäited – mitte nii iisi-flõuing, pigem midagi, mida ülemustele rääkida saab (aga mis konkreetseid instruktsioone ei jaga).
  • Otsimootoriturunduse protsessi (SEO & SEM) on (in English) kirja pannud altex marketing. Konkreetsete tööjuhiste asemel aitab sul paika panna tegevus- ja ajakava kogu optimeerimisprotsessi jaoks.

Sotskanalite optimeerimine:

Taustainfoks ja otsimootoriturundusest laiemalt:

  • Laja Peep on suisa nii usin olnud, et võttis SEO-jutud ja optimeerimised videosse (koos ekraanipildiga, väga mugav) – räägib taustast ja sellest, mille järgi Google reastab ja miks ta seda teeb jms. Algmaterjaliks väga hea, ennekõike väikefirmade multifunktsionaalsete turundus-raamatupidamine-treial ametikohtade pidajatele.
  • SHERPA (in English) taustajutt otsimootoriturundusest (orgaaniline). Tasuta allalaetav PDF, 17l lehel. Kolm lehekülje jagu saad täiesti väärtuslikku infot kätte🙂

Noh, ja põhjusmõtteliselt peaks sellest täitsa piisama, et suurem osa probleeme ise ja kiirelt fiksitud saaks. Soe soovitus: tee omale asjad kasvõi minimaalse blufi tasemel selgeks enne, kui mõnele agentuurile rämedat pappi maksma hakkad. Põhjus lihtne – esiteks, Sa tegelikult EI anna aru, palju selleks aega kulub, ja seetõttu on oht, et Sa täiesti ilma asjata hakkad “mis-seal-siis-on-teen-ise-või-panen-sekretäri-tegema” suunal end röövituna tundma ning valid partneri odavama hinna järgi. Teiseks, Sa tegelikult ei anna aru, kas Sa üldse vajad eksperti või tõesti piisab kolmest standardsest tõdemusest, mille järgi sekretär tõepoolest suudaks asja ise ära teha. Palju väiksema (palga)kuluga.

Ja KUI Sul on asjad selged ning kõige lihtsama, selle päris elementaarse (Title, heading, keyword mentions, alt tags, url, link titles) oled oma jõududega mingissegi vormi saanud, alles siis mine ja küsi abi heast väga heaks saamisel või lase seesama elementaarne tüütu töö lihtsalt agentuuril ära teha. Peaasi, et sa tead, mida sa tellid ja miks sa tellid, mitte kott peas endale ja silmad kinni jura ei telli.

Eesti turul on liikvel umbes kolmkümmend totaalselt erinevat versiooni “visibility raportist” ehk sinu “SEO seisundi kaardistamisest”. Umbes kümmekond agentuuri müüb sulle kalli hinna eest 1A4 soovitusi, mis on üks-ühele samad kõigile klientidele. Teist samapalju müüb sulle kalli hinna eest 30 A4 lehte mõttetut vahtu, mis lihtsalt maskeeritakse millekski soovitustelaadseks. Ja ainult käputäis on neid, kes kalli raha eest annavad sulle 2 A4 asju, mis raamist pisut väljas ja sinu jaoks, sinu ärist mõeldes ja sinu äri nimel kokku pandud (n.ö. vaht välja roogitud ja ainult terad alles).

Küsi näidist. Küsi eelmiste klientide referentse. Küsi eelmiste klientide nimesid. Küsi seda ka, kas nad peale raportite on päris-tööd ka teinud. Või siis ära küsi, usalda (ja ära pärast virise, kui veidi viltu läks)   :)

Nii. Sain hingepealt ära. Ja vastan SEO küsimustele endiselt, eksole, aga -> no tõesti, esimese asjana võiks guugeldada ka. Ülaltoodud linkidele lisaks on veebis tuhandeid juhiseid, guidelinese, tippe jne.

Aaa, ja veel. SEO teenuse pakkujad, kes selle teemaga ise Google kaudu välja ei tule – nohh. Mõtle. Kas sa maja telliksid ehitajalt, kes lääpavajunud onnis elab?😛

One Comment leave one →
  1. jaanuar 6, 2013 5:04 p.l.

    Eesti turul on liikvel umbes kolmkümmend totaalselt erinevat versiooni “visibility raportist” ehk sinu “SEO seisundi kaardistamisest”. Umbes kümmekond agentuuri müüb sulle kalli hinna eest 1A4 soovitusi, mis on üks-ühele samad kõigile klientidele. Teist samapalju müüb sulle kalli hinna eest 30 A4 lehte mõttetut vahtu, mis lihtsalt maskeeritakse millekski soovitustelaadseks. Ja ainult käputäis on neid, kes kalli raha eest annavad sulle 2 A4 asju, mis raamist pisut väljas ja sinu jaoks, sinu ärist mõeldes ja sinu äri nimel kokku pandud (n.ö. vaht välja roogitud ja ainult terad alles).

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: